Collega Henrico vertelt

Naar mijn werk gaan voelt een beetje als thuiskomen. Het is een kleine familie waar een informele werksfeer heerst en waar we veel kunnen lachen en succes altijd goed vieren. Maar voor mij is CoolSafety ook een bedrijf waar je direct impact kan maken. Het team is klein dus elke move die ik of mijn collega maakt draagt bij aan de ontwikkeling van zijn of haar team en het bedrijf. 

Tijdens mijn werk op de sales afdeling kom ik veel in contact met onze klanten uit diverse sectoren wat ontzettend leuk is. Vooral het overbrengen van de expertise op het gebied van veiligheid en persoonlijk beschermingsmiddelen is mooi om te doen. Ons salesteam heeft klanttevredenheid hoog in het vaandel en je merkt dan ook de passie in elk telefoongesprek, bezoek of mailcontact. 

Het is een veelzijdige functie waarin je verantwoordelijk bent voor het klantencontact, administratief verwerken van aanvragen, orderverwerking en nog veel meer. We werken met de mooiste systemen en platformen waardoor ik mijn werk optimaal kan doen.

Na een mooie drukke dag gaan we op huis aan en kijken we alweer uit naar de volgende dag.

Medewerker Demi vertelt

Hoe ziet een dag bij sales binnendienst eruit?

We beginnen de dag altijd met een koffie rondje om goed en rustig op te starten. Daarna hebben wij een ‘dag-start’. Hierin bespreken we wat elke collega aan afspraken heeft staan en stellen we realistische doelen om die dag te doen. Dit is elke dag weer anders.

Als verkoop binnendienst ben je bij CoolSafety niet de bekende ‘telefoon opnemer en mail beantwoorder’. Hier word je uitgedaagd om nieuwe taken te leren en verantwoordelijkheid te nemen in andere aspecten binnen dit bedrijf. Denk aan; voorraden in de gaten houden, nieuwe merken en samenwerkingen opzoeken, kansen zien bij huidige klanten of meedenken naar het benaderen van nieuwe klanten etc. En dat maakt het zoveel interessanter om hier te werken.

Wat vind je leuk aan je werk?

Wanneer ik snel en goed een klant heb geholpen. Onze klanten vragen echt om advies, wij verkopen namelijk geen alledaagse producten. Het leukste is om van begin tot aan… een lange relatie… service te verlenen aan de klant. Hierbij kan je denken aan; inventariseren van de risico’s bij de klant, luisteren naar zijn/haar verwachtingen, hanteren van de vereisten, goed onderhandelen om een zolang mogelijke relatie te behouden en klaarstaan voor hem/haar wanneer ze het nodig hebben.

Wist je waar je aan begon toen je solliciteerde?

Nee, ik had niet gedacht dat ik in zo’n korte periode zo ontzettend kon groeien. Uiteraard heb ik mijn eerste jaar voornamelijk telefoon/mails beantwoord en productkennis opgedaan. Maar ik had niet verwacht dat ik binnen (eigenlijk) zo’n korte periode (3,5 jaar) zou weten wat ik nu weet en zou kunnen wat ik nu kan. Supergaaf!

Van studie toerisme naar sales, hoe ging dat?

In het begin lastig. Ik kwam uit een omgeving waar ik veel in direct contact kwam met mensen en veel in beweging was. Om nu een kantoorfunctie te hebben is best een omslag geweest. Maar… de supertoffe collega’s en diversiteit van mijn werk hadden dit al snel weer een positieve wending gegeven.

Wist je altijd al dat je iets met e-commerce wilden doen?

Mijn opleiding en vorige banen zeggen van niet en ik dus ook. Ik heb altijd met mensen willen werken in verschillende landen. CoolSafety heeft mij echt de kans gegeven om kennis te maken met e-commerce. Het is ontzettend interessant om te zien wat je kan doen en wie je kan bereiken binnen deze ‘digitale’ wereld. Dit heb ik niet eerder meegemaakt. En nu?… Nu wil ik niet anders.